Writer's block.

06-07-2012 11:30

Typisch. Nog maar één column geschreven en ik heb al een writer's block. Alhoewel, writer's block wil ik het niet noemen, gezien het feit dat ik mezelf niet echt een 'writer' vind. Toen ik enthousiast begon aan deze blog zat ik barstensvol met ideeën. En nu zijn ze weg. Weggekropen in het verste hoekje van mijn brein, gezellig kletsend met mijn inspiratie en creativiteit. Aangezien ik gisteren ook al geen column had geschreven, en ik het schrijven in ieder geval een week vol wil houden, dacht ik: ik ga een column schrijven over mijn writer's block.

Schrijversblok (Engelswriter's block) is het tijdelijke onvermogen van een schrijver of componist om tot schrijven te komen.Het (creatieve) schrijfproces verloopt deels onwillekeurig. De schrijver is een stuk afhankelijk van factoren die niet onder zijn controle vallen, wat soms leidt tot een (tijdelijk) verlies van inspiratie.

Dat vertelt onze grote vriend wikipedia ons. En het klopt. Tijdelijk verlies van inspiratie. Alhoewel, tijdelijk moet ik maar afwachten. Het zou me niks verbazen of ik heb negen weken lang geen inspiratie, en als ik dan weer druk met school bezig moet floept het allemaal naar buiten. Maar dan heb ik geen tijd om het met jullie te delen. En als ik dan weer tijd heb, is het - gewoon om mij te pesten - weer weg.

 

Mijn leven is zwaar....