Joggen.

19-07-2012 09:36

Sport. Het is niet mijn sterkste punt. Ik ben er gewoon niet zo goed in, en ik vind het ook niet geweldig om te doen. Maar toch wil ik wel een beetje sporten. Om de overbodige kilootjes weg te werken, om zonder zorgen in mijn bikini over het strand te kunnen huppelen. Omdat het mij stiekem toch wel een fijn gevoel geeft. 

Als ik naar school moet, fiets ik vijf dagen per week. Heen en terug, per dag is dat zo'n 15 kilometer. Keer vijf is dus 75 kilometer per week. Ook rijd ik 1 keer in de week paard, een uurtje. Sporten doe ik dus wel. Maar nu is het vakantie. En om het nu bij 1 uurtje paardrijden in de week te houden.... Dus ging ik joggen. Ja,  je leest het goed: joggen.

Al moet ik toegeven: dit is joggen voor dummies. Mijn moeder zei dat een Belgische hardloopcoach genaamd Evy hélemaal het einde moest zijn. Maar na een uur zoeken en tevergeefs dingen downloaden gaf ik de hoop op. Dan maar zonder Evy.

Dus heb ik een paar goede nummers op mijn steenoude MP3-speler gezet, omdat ik geen idee heb hoe ik ze op mijn mobiel moet krijgen, aangezien dit geval uit de prehistorie niet zo goed reageert op een kabeltje. Schema van mijn moeder erbij gepakt, en gewoon begonnen.

Dit hou ik wel vol. Ik heb nu twee keer hardgelopen, en aangezien het 4 keer 1 minuut lopen en 2 minuten wandelen (ik zou me moeten schamen, hoe makkelijk kan het zijn?) kom ik zonder knalrode kop en pijnlijke steken in mijn zij thuis.

 

Ja, dit bevalt me wel.