Dagboek: 20 Juli 2012.

20-07-2012 19:40

Het is vakantie. En wat doet Sigrid Dijkstra? Die staat om acht uur op. Acht uur. Slaapdronken stommel ik naar de badkamer, klaar om een douche te nemen. Vandaag moeten we op visite. Niet mijn favoriete bezigheid, maar goed, is er iets beters te doen in de vakantie? Als ontbijt eet ik cornflakes. Volgens mijn broer kijk ik teveel televisie. Toen ik afgelopen dinsdag een salade maakte als lunch was ik al niet helemaal honderd procent, toen ik cornflakes ging eten als ontbijt in plaats van het gebruikelijke sneetje volkoren brood met kaas werd het alleen maar erger, en toen ik een keer 's ochtends jus d'orange dronk in plaats van thee was ik al helemaal van lotje getikt. Maar cornflakes dus, deze keer wél met thee. Vandaag had ik een duidelijke bad-make-upday. Het wilde gewoon niet. Was de oogschaduw na drie pogingen éindelijk goed aangebracht, verpestte ik het geheel weer met eyeliner. Nee, het was duidelijk mijn dag niet.

Na de visite (waar ik niet te veel over zal zeggen, behalve dat het best wel mee viel) moesten we die middag wéér op visite. Dit keer naar buren, ons buurjongetje was jarig. Aangezien mijn zus en ik zo nu en dan op hem en zijn zusje passen, konden we het niet maken om niet te komen. Een stuk taart en uur verder kon ik eindelijk niks doen.

Gossie, wat is mijn leven toch zwaar.